11 Haziran 2007 Pazartesi

ANTALYA TURİZMİNDE KİMLİK SORUNU Lal Design, Lal Soft, Lal Host, yazılım hizmetleri, tasarım hizmetleri, web sitesi, hosting hizmetleri, ahmet kater

Günümüzde Turizm endüstrisinin tüm Dünya çapında önlenemeyen yükselişi sürmektedir.

Gerçekleşmekte olan bu ivme karşısında her Ülkenin sektörü büyüteç altına alarak “biz kendi imkanlarımızla turizmde neler yapabiliriz” diye çalışmakta olduğu bir dönemden geçmekteyiz.

Turizm potansiyeli olmayan ülkelerin bile bu konuyu gündemlerine alarak “yabancı uzmanlar desteği” ile hızla yol kat etme eylemlerinde sansasyonel başarılar elde edilebilmektedir. Zira, turizm sosyal ve ekonomik yaşamın bir kesitidir ve insanlara beğendirme kapasiteniz olan geliştirebildiğiniz her ürünün de teorik olarak satılabilme şansı bulunmaktadır.

Önemli olan, bu arz-talep ortamını akıllıca oluşturarak, ürününüzü olabildiğince değerlendirmeyi gerçek hayatta sınamaktır. Teorik ürününüz, pratikte ve gerçek hayatta da yerini buluyorsa, artık önünüz açıktır. Siz de artık turizm endüstrisinin bir parçası olarak, dengeleri bozmadığınız sürece gelişmekte olan bu pastadan payınızı alabilirsiniz. Bu konuda yakın ve çarpıcı bir örnek Dubai’dir. Çöl ortasındaki gelişmemiş bir kentin çok kısa zamanda Dünyanın dikkatini çeken bir turizm merkezi haline gelmesi, herkese parmak ısırtmakta. Fakat işin ilginç yönü, turizmin inceliklerini bilmeyen ve işin en kolayı olan taklitçilikten medet umanların, bu gelişmeyi örnek alarak “klonlama” eğilimine girmeleridir. Bir İstanbul veya Antalya’nın örneğe ve taklide hiçbir zaman ihtiyacı yoktur. Onların çekiciliklerinin, kendi özgün karakterlerinin modern bir ürün haline getirilebilmesi ile sağlanabileceği, bilinmeli ve idrak edilmelidir.

Kleopatra’nın ziyaretlerini bir yana koyarsak, Antalya turizminin 1980’lerde başlayan ve henüz 25 yılı geçmeyen bir ekonomik tarihi var. Ancak 1985-90 arasında hızla toparlanmaya başlayan turizm atılımlarında da bu dönem ilk öne çıkan yöre, Alanya olmuştur. Daha sonra hemen arkadan gelişmeye başlayan Side ve Kemer yöreleri ile birlikte Antalya Kenti de yakın çevresinde Belek ve Lara gibi merkezleri kazanmaya başlamıştır. Bu alt-yörelerin her birinin kendine özgü özellikleri ve çekicilikleri var. Fakat tüketici gözü ile bakıldığında, bunlar büyük mağazanın birer reyonu görünümündedir. Zira, tüketici ayakkabı almak için ayakkabıcıya değil, mağazaya gelmekte ve dilediği reyona geçmektedir. Ürün otel veya yöre değil, bölgenin bütünüdür.

Bu ekonomik ve psikolojik gerçek dikkate alındığında, ortaya önemli bir gerçek su yüzüne çıkıyor. Turistik Antalya Mağazası’nın kimliği ve organizasyonu nedir ve nerededir? Turistler Kemer Oteline veya Side’ye değil, psikolojik imaj ve ürün olarak Antalya’ya geldiğine göre, bunun altının doldurulması gerekmez mi? Gelişmeler paralelinde bu konuda büyük bir organizasyon altyapısı eksikliği oluşmuş durumdadır. Bu durumun üstyapıya yansıması da, kendisini yöresel örgütlenmelerin hayret verici kopukluğunda kanıtlamaktadır. Alt-sektörlerin bir araya gelemeyişi yasal statü ve/veya rekabet ortamından kaynaklanabilir ve bu doğaldır. Fakat Antalya’nın tanıtımı ve pazarlama etkinliklerinin, bugün her yörenin kendi içinde yürütülmeye çalışılması ve hatta her yörenin fuarlara kendi adına katılması, profesyonel bakış açısı ile hiç de kabul edilebilecek bir durum değildir.

Sonuçta, örgütlenme açısından Antalya’nın bütününe bakılarak bir uzay fotoğrafı çekildiğinde, ortada renkli bir mozayik parselleri görülebilir ama Antalya’nın bütünü yoktur. Üstelik, bu resim içindeki yerel lekeler tamamen kıyı kesimine kümelenmiş ve belki ilin toplam alanının ancak %10’unu kapsamaktadır. Peki bu durumda Antalya ürününün imajını kim oluşturacak ve uluslar arası pazarlama modellerini ve etkinliklerini, kim ve nasıl geliştirecek? Ayrılmaz havza niteliğindeki Burdur ve Isparta potansiyelini kim ve nasıl devreye sokacak? Dahası, endüstriyel ilişkileri değerlendirerek geleceğe dönük sektörel planlama tasarımlarını ve hedeflerini kim çalışacak? Tüm bu sorular halen cevapsız durumdadır ve Antalya turizminin içine düştüğü sorunların çok büyük kısmı da bu eksiklikten kaynaklanmaktadır. Birlik olmayan yerde güçsüzlük doğmakta ve her yörenin sorunlarını dar ve kısır bir şekilde “kendi içinde” çözmek gayretleri içinde kan kaybedilmektedir.

Bu arada Antalya kimdir? Reyonlar elinden geldiğince piyasada hizmet vermekte ve bir turizm ekonomisi de yuvarlanıp gitmektedir. Yıllarca bu böyle bilinmiş ve işlemiş, alternatifi de hiç gündeme bile gelmemiştir. Bir Antalya ambleminin profesyonelce çalışılması ve üretildikten sonra genel kabul görmesi bile yerel bir sorun halinde iken, Antalya dünya pazarlarında nasıl tutunacak ve yükselecektir? Dünya Kenti hayalleri ne şekilde gerçekleşebilme şansı bulabilecektir? Tüm bu soruların cevabını verebilmek için, tek bir çıkar yol vardır. O da zihniyet değiştirmektir. Bu güne kadar köy veya mahalle pazarı modeli ile her yörenin kendi reyonunu sergilediği bir Antalya görünümünden ve uygulamasından bilinçli olarak vazgeçilerek, çağın ve endüstrinin gereklerine uygun bir yapılaşma içine en kısa yoldan girilmelidir. Reyonların potansiyelleri ve ürünlerinin akıllıca ve profesyonelce bir araya getirildiği, herkesin yararına uygun bir modern mağaza ortamı oluşturularak, piyasanın gereklerine göre Antalya kendini toparlamalı ve yenilemelidir.

Bunu başarabilmek için de, sakın hemen akla gelebilecek olan Antalya Kentine şanlı bir imaj yapı yaparak içine de Antalya Turizm Örgütünü yerleştirmek gibi düşüncelere kapılmayalım. Bilişim çağında örgütler artık sanal ortamda en etkili hizmetleri fazlasıyla yerine getirebilmektedir. Gerekli olan, ihtiyacı görerek ve asgari müştereklerde buluşan prensipleri belirleyerek, işleyebilecek bir örgütlenme modelini hızla harekete geçirebilmektir. Yükselmeye devam edecek olan turizm endüstrisinde Antalya henüz yolun başındadır ve önünde kendisine mal edebileceği büyük kazanımlar bulunmaktadır. Belirsiz olan yol ve yöntem konusudur.

Antalya inisiyatifinin en kısa sürede vermesi gereken karar ile, turizmden sağlayabileceği yararların randımanı ve dolayısı ile hacmi belirlenecektir. Ya “Pazarcılar Odası” şeklinde kendimize çeki-düzen verebileceğiz ve etkinliğimizi artıracağız, ya da mevcut kopukluklar içinde Pazar etkinliğimizi sağlayamayarak önümüze düşen paya münferiden razı olacağız. Bu konuda bir üçüncü seçenek yoktur.

Eski zamanlardan beri insanlar kendilerini özel hissetmek ve kendilerine yakışan, uyan kıyafetler diktirmek için hep terzileri tercih ettiler. Çünkü terzilerin işciliği her zaman özel, özenli, farklı ve değerliydi.
Laliz.biz'i özenle çalışan bir terziye benzetelim. Ama öyle bir terzi ki, size beklediğinizden fazlasını veren bir terzi.
Hayal edin, Dünyanın en kaliteli kumaşları, usta terzilerin el emeği ile sizler için yeni tasarımlarla buluşuyor ve eşsiz giysilere dönüşüyor.
Bir düşünün!!!

Sizin ölçülerinizi iyi analiz edip ve değerlerinizi sizi daha iyi anlamaya çalışıyoruz. Edindiğimiz bu bilgi ve değerler ışığında sizi en iyi şekilde temsil edecek çalışmalar ortaya koyuyoruz. Yani bir terzi titizliğinde, size en yakışan elbiseyi dikiyoruz.
İşte Laliz.biz ekibi bu felsefeyi kendisine yol edinmiş, gideceği yönü ve ulaşmak istediği noktayı bilen yenilikçi, tecrübeli, dinamik, lider, atak, sürekli gelişmelere açık, zamanın ruhunu taşıyan, tasarımlarına önem veren, kararlı ve hedef odaklı çalışan bireylerden oluşmaktadır.


Lal Design, Lal Soft, Lal Host, yazılım hizmetleri, tasarım hizmetleri, web sitesi, hosting hizmetleri, ahmet kater, alan adı tescili ve tüm web sitesi çözümleri sunar. ayrıca e-bülten ebülten ve banner tasarımları yapar. flash sitelerini de unutmamak lazım. web sitesi deyince lal design ı tercih etmelisiniz. www.islertikirinda.com www.laldesign.net www.lalsoft.net www.lalhost.net www.laliz.biz www.lal.web.tr www.oburada.com arkadaşlık sitesi dating sitesi www.ilkbilensizolun.com haber portalı kurar, e-ticaret siteleri ve web sitesi yönetim panelleri kurar. web sitesi yönetim paneli www.laliz.biz sitesi altında. ayrıca haber portalları da inşa eden lal design ın yaptığı çalışmaları görmek için www.laldesign.net sitesini ziyaret ediniz. web reklamlarında da lal design internet hizmetleri yine yanınızda. web sitenize admin mi lazım, o zaman bizi arayın, yani lal design internet hizmetleri. lal design internet hizmetleri bir laliz.biz kuruluşudur. laliz.biz şirketler grubuna bağlı diğer bir şirket de www.lalhost.net yani lalhost.net lal host hosting hizmetleri windows ve linux tabanlı sunucuları ile yüksek hızlı güvenli hizmeti sizlere sunuyor. ayırca yine www.laliz.biz laliz.biz şirketler grubuna bağlı diğer bir şirket de www.lalsoft.net lalsoft.net lal soft müşterilkerine web tabanlı yazılım çözümleri sunar. yani www.laliz.biz laliz.biz şirketler grubu tam teşekküllü web hizmetleri sunmanın gayreti ile yatırımlarına devam ediyor.

Hiç yorum yok: